28 Ağustos 2008 Perşembe

En iyi fondoten..




Yaklaşık 8 senedir fondoten kullanırım, önceleri ergenlik sivilceleri ile başım belada olduğum için kullanırdım, sonra sivilceler gitti ama bu sefer de kullanmayınca bir tarafım eksikmiş gibi gelmeye başladı. Tabi bu 8 senede pekçok farklı marka ile pekçok farklı maceram oldu. Şimdi size sırasıyla marka ve çeşitlerinde yaşanan güzellikleri ve sorunları anlatmaya çalışacağım.Ama önce belirtmek te fayda var, cildim karma, beyaz tenliyim .


Max Factor'ın bu konuda gerçekten güzel ??? seçenekleri mevcut. Mesela Max Factor Flawless Perfection Fondöten, iki adımda kusursuzluk vaad ediyor. Tek tarafında baz var, önce onu uyguluyorsunuz, ardından kapatıcı fondoteni. Baz, cildinizdeki düzensizlikleri hafifletmeye ve fondoten için pürüzleri giderilmiş smooth bir cilt yaratmak için kullanılıyor.Açıkcası görünüm olarak gerçekten tatmin edici fakat sanki günlük kullanım için ağır, çünkü bende imdat nefes alamıyorum hissi uyandırmıştı. Max Factor Lasting Performance Fondöten , markanın belki de en çok tercih edileni. Kapatıcılık özelliği oldukça iyi ve yapısı da öyle çok ağır değil. Ama ben de özellikle 1 aylık kullanım sonrasında , yüzümün belli yerlerinde -burun yanları, alın bölgesi- soyulma tarzı çirkin görüntüler oluşturmuştu, bıraktım:)) Son olarak ta yine Max Factor 'ın Max Factor Colour Adapt Fondötenini denemiştim. Açıkcası ben de kesinlikle adaptasyon sorunu yaşandı:))) Pütür pütür, çirkin bir görüntü oluşturdu, onu da bıraktım.




Ne yapsam diye düşünürken Estee 'nin double-wear ı ile tanıştım. Bana kalırsa özellikle gece gezmeleri ve daha ağır makyaj gerektiren durumlar için ideal. Yapısı hafif ama kapatıcılığı çok iyi. Benim için tek eksisi, ten rengime tam uygun olanını bulamamış olmamdı fakat eğer ten renginiz buğday ve daha koyuysa denemenizi tavsiye ederim. Gerçekten güzel bir ürün.


Gelelim Loreal ürünlerine. Herkeste farklılık göstermiş olabilir tabi ama Loreal in hiçbir fondotenini sevmedim, eğer cildinizde hiçbir kusur yoksa sadece renk düzenlemek veya canlandırmak için kullanabilirsiniz. L'Oréal True Match Fondöten , cilt renginizle bütünleşip, düzgün ve pürüzsüz bir cilt vaad ediyor. Yapısını sevmedim ben. L'Oréal Infallible Fondöten in en büyük özelliği uzun süre kalıcı olması.Ama eğer cildiniz yağlı veya karma ise, bunun çok da doğru olduğunu söylemem pek mümkün değil maalesef. Eğer almayı düşünürseniz, önce gidip, her hangi bir mağazadan, cildiniz yağlı bir bölgesine sürüp deneyin derim. En az 8 saat yıkamadan bekletin. Eğer sözlerini sizin için 8 saat bile tutabiliyorlarsa, bu güzel:)) Unutmayın, reklamlarda söledikleri saat, oran vs.. gibi şeyleri, 2 ye bölün:))) %90 oranında azaltma, mak. %45 bir azalma gibi. Sonuçta reklam taktikleri...


Gelelim Coverderm e:))Bundan yaklaşık 3 sene önce, cildimde çok ciddi bir alerji baş göstermişti, güneşle alakalı olarak. Koruma sürmeyi ihmal ettiğim günlerdi ve uzun zaman tedavi görmüştüm..Kozmetik kullanmam kesinlikle yasaktı ama o görüntüyle dışarı çıkmak ta bana azaptı:)) Hem kozmetik yanı çok az olan ve hem de kapatıcılığı fazla olan bir ürüne ihtiyacım vardı. Coverdermi önerdi doktorum. Hayatımda gördüğüm en kapatıcı ürün diyebilirim...Ama aynı zamanda en katı ürün:))))) Ben ıslak sünger yardımı ile kullanıyordum, nispeten inceliyordu yapısı. Ama gerçekten iyi bir kapatıcı.Ve tüm o katı yapısına rağmen, en az diğer ince yapılılar kadar cildinizin nefes almasına imkan tanıyor.


Vichy-Dermablend de bu iddia ile piyasaya çıkmış bir üründür. Kozmetik bir ürün olmadığı söylenmiştir, açıkcası denemedim ama deneyen ve kullanan arkadaşlarım, 1 şişeyi bitirdikten sonra, 2.cisini almadılar:))


Kızlar, evet kozmetik ürünler cildimizde anlık farklılıklar ve güzellikler yaratıyor olabilir ama zararı yararından kesinlikle çok. Bu nedenle de size son keşfim olan mineral ürünleri kesinlikle ve şiddetle tavsiye ediyorum.

Gerek kimyasal kozmetik madde içermiyor olmaları, gerek kapatıcılık özelliklerinin gayet iyi oluşu, beni bu tarz ürünlerin müptelası yaptı diyebilirim.Bu alanda 2 tane çok iddialı marka var. I.D Minerals ve Everyday Minerals. I.D nin fondotenini, everyday ın allığını kullanıyorum. Her ikisi de gerçekten çok güzel. Fondoten, aslında toz, özel fırçası ile uygulanıyor. Kapatıcı özelliği beni çok şaşırtmıştı ilk kullandığımda. Üstelik fondotenden ziyade, sanki cildinize çok hafif bir pudra uygulamıssınız hissi veriyor!!! Üzerine de yine ED allık, taptaze ve süper görünüyorsunuz:))) Kesinlikle tavsiye ediyorum. Ama unutmayın, hangi ürünü kullanırsanız kullanın, zeminin temiz ve nemli olması çok önemli. Haftada bir doğal bir ürünle yapacağınız peeling te, zemin düzgünlüğü açısından önemli. Peeling konusunu başka bir başlıkta konuşacağız zaten:)))

Hiç yorum yok: